4.7.

Den před svátky bereme volno a vyrážíme na Jeseníky. Počasí moc slibné není, dokonce nám radikálně změní plány. Pohledem na meteoradar měníme pořadí, napřed se jedeme k rodičům. Potom dokonce míříme pryč od Jeseníků a to na zříceninu hradu Cimburk. Také dobře, objevujeme nádhernou silničku z Mohelnice na Městečko Trnávka. Prohlédneme si hrad a znovu meteoradar, ten hlásí návrat do Jeseníků. Vybíráme cestu přes Moravskou Třebovou a Zábřeh (ne přes Mohelnici). Opět krásná silnice podél hlavní železniční trati Ostrava - Praha. Úplně náhodou narazíme na zbytky kláštera Koruna. Konečně nabíráme správný směr na jeden z dnešních cílů, opravený výjezd na Červenohorské sedlo. Musím přiznat, že je to motorkářský ráj, moc jsme si to užili oběma směry. Domů to bereme přes Velké Losiny, kde se projdeme parkem a dále na Skřítek, Bruntál a Šternberk, ten byl dalším cílem dnešního dne. Chtěl jsem si projet EcceHomo, podařilo se a to oběma směry. 450km

5.7.

Dva dny svátků, budu jezdit sám. Domlouvám s Tomášem a Broňou výjezd na Darkovičky. Nakonec se ještě přihlásil Pavel, Jirka a David. S Pavlem je scuk v Hranicích, s Jirkou v Motobaru "Hanka" (už ne Hanka), přijíždí autem a dcerkou. Dáváme si oběd a pokecáme. Zavolám Davidovi a u bunkru se setkáváme. Musíme chvíli čekat na prohlídku, tak si polozíme po T-34. Prohlídka byla zajímavá, mají "srub" pěkně opravený a vybavený. Loučíme se s Pavlem a Jirkou, poprosíme Davida aby nás zavedl do Hrabyně. Nikdy jsem tady nebyl. Projdeme si venkovní expozici. Potom již jen domů, u Valašského Meziříčí nás chytla mírná přeháňka. 262km

6.7.

Na tento den byl domluven trochu větší sraz v Blansku. Zbuntoval to Roman z FB V-Strom CZ. U Trampa jsem dočkal Tomáše a jedeme do Slavkova za Broňou a Šárkou. Potom již vedeni Tomášovou navigací míříme na místo srazu k penzionu, kde je ubytován Roman. Cestou byly dvě krizovky, ale vše dobře dopadlo. Nakonec se sešlo 14 motorek, kromě jedné Kawasaki jen Stromci. Ježdění po okolí si vzal na starost Petr. První zastávka je Stará huť u Adamova, kousek od ní je i lesní bar. Další je u kostala v Křtinách, tady si děláme společnou fotku. Navštívíme větrný mlýn v Rudicích, tady jsme byli kdysi s Evou. Na jídlo se jede do Jedovnice k rybníku. Poté Petr vyzval OFF roudaře k výjezdu na kopec u Boskovic, jen jsem se díval, jak se tam ženou. Zůstali jsme dole 3 motorky. Poté se Tomáš a já, rozloučíme a zamíříme přes Prostějov domů. Tady je video od Jirky K. 342km

8.7.

Potřebuji zajet na Veselou, cestou se zastavím ve Fryštáku u benzinky. Je tu REPSOL Girl se Zedixem, pozdravíme se a dostanu samolepku. Potom kousek jedu v koloně, u Martinic se loučím a mířím k hlavnímu cíli. Trochu jsem si to zkomplikoval, vzal jsem to přes Rusavu. Nakonec jsem dojel a vyřídil rodinné záležitosti. 72km

14.7.

Pavel z FB skupiny nahodil možnost vyjížďky. Tak jsem se přihlásil. Cílem byly Pustevny. Setkali jsme se v Dobroticích. Chvíli se čekalo na jeho kamaráda a vyrazili jsme na Valašské Meziříčí. Dál jsem odmítl jet po hlavní na Rožnov a vyvezl je přes Velkou Lhotu k přehradě, dále přes Valašskou Bystřici, Rožnov a Vigantice. Potom již jen výjezd na Pustevny. Pro mě to bylo velké překvapení, byl zde krásný nový asfalt, pamatuji jen rozbitou cestu. Tak jsem si pěkně užil zatáček a vyfrčel nahoru až ke koloběžkám. A zase změna, už tam motorky nesmí parkovat. Po lehké večeři zpět domů přes Bystřice do Vsetína a Zlína. 198km

16.7.

Dodělal jsem doma potřebné činnosti a vyrazil zjišťovat, kudy provedu motopřátele na zářijovém srazu FB Suzuki V-Strom CZ. Protože bude v Rožnově pod Radhoštěm, zvolil jsem část po Bystřičkách i kolem Beskyd. Moje putování bylo cik cak. Ze Zlína na Troják, Tesák, Bystřice pod Hostýnem, Valašské Meziříčí, tam na Velkou Lhotu. Tady jsem chtěl projet pro mne neznámou cestu. Je úzká, ale s dobrým asfaltem, dojede se do vracečky nad Valašskou Bystřicí. Potom jsem vzal směr Rožnov pod Radhoštěm, Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice. Tady zastávka na pití a oddech. Chtěl jsem si vychutnat cestu do Bílé kolem přehrady Šance, tu mám rád. Za Bílou na Bumbálku a dolů do Velkých Karlovic, dál mě nikdo nedostane, takže přes Soláň na druhou stranu a domů raději zase přes Bystřičky a Vsetín. 262km

23.7.

Hlásí bouřky a přeháňky, proto si trasu jízdy jen hrubě navrhnu a pojedu podle meteoradaru. Vyjíždím v 5:15 přes Buchláky na Blansko, jedu stejnou trasu ze 6.7. abych si ověřil, jestli si ji pamatuji :-). Před Blanskem zahnu na Tišnov, kde kontroluji meteoradar, již vím, že bude změna trasy trochu severněji. Zamířím k Bystřici nad Pernštejnem, zastávka u mostu v Černvíru je poviností. Při průjezdu jde vidět, jak tu řádily bouřky, vyplavený štěrk a polámané větve na cestě. Ve Švařeci odbočím na Olešnici, Poličku a Svitavy, protože mraky se posunuly. Dávám u benziny přestávku a pokecám a motorkáři. Přemýšlím jak postupovat, jestli bych nezvládl přes Skřítek na Bruntál. Vyrazím přes Lanškroun na Zábřeh na Moravě (4.7. jsme si to tu užili), jenže teď je cesta hodně zaneřáděná. V Zábřehu je jasné, že musím co nejblíže k záchrannému bodu, tím je Uničov. Rychlá zastávka v Libinách u přátel na kafe a s pohledem do zrcátka prchám. Nestihl jsem, musel jsem se ukrýt :-). Potom již k rodičům na sváču a pokec. Nahlásil jsem domů, že se vracím, ale v Přerově jsem to mírně upravil, prostě vracejte se přímo :-) Spokojený a utahaný jsem se po 437km vrátil.

24.7.

Dneska přišel od Marceluse kryt chladiče, rychlostí nedočkavce jsem jej namontoval. Sedl jak prdel na hrnec, jen bych potřeboval menší ruce :-) Ještě jsem si trochu došteloval řetěz, ale již na podzim půjde nový.

29.7.

Teplota stoupá, tak vstáváme na budíka. Dnešní den jedeme na Vysočinu. Oblíbil jsem si cestu kolem Blanska, tak tudy provezu i Evu. První zastavení uděláme kousek za Tišnovem u železničního viaduktu v obci Dolní Loučky. Dalším cílem je Jimramov, nechce se mě vracet, tak to vezmu zkratkou. A ono je to nakonec delší :-), zato moc příjemná zajížďka do obce Skryje. Místní nám poradili, kde se má odbočit a potom již frčíme kam máme. Koukám, že tu cestu nějak znám, ani se nedivím, jel jsem tudy před týdnem. To co jsem předtím projel, tak je naší další zastávkou. Dům, kde se narodil spisovatel Jan Karafiát. Je to již druhé místo, které jsme navštívili a vztahuje se k němu. Popojedeme kousek za Jimramov a vydáme se na 3 km pěší vycházku. Na skalní útvar Prosička. Dalším cílem je Lucký vrch, ale než tam dojedeme zaujme nás kostel v Telecí. Na Luckém vrchu nejsme jediní motorkáři. Občerstvíme se nealko pivem a zamíříme přes Pustou Rybnou s polygonální stodolou do Žďáru nad Sázavou k Pilské nádrži. Je tu jedna zajímavost, "Hraniční" kámen na zemské hranici českého království a markrabstvím moravským, s ležícím lvem a orlicí. Potom již jen domů, nechtěl jsem přes Brno, ale jeli jsme přes Brno :-) 458km

31.7.

Dnešní den je v mé režii, Eva to vše nechá na mně. To má tedy odvahu. Je teplo, tak jedeme do hor a to mých oblíbených. Jeseníků. Ve Šternberku na Huzovou, Rýmařov a přes Karlovu Studánku míříme do Zlatých hor. Spíše před ně, chci navštívit kostel Panny Marie Pomocné. Je to zajímavá stavba, opravená po roce 1995. Na Rejvíz to vezmeme přes Údolí, taky nás zaujme jiný kostel. Na Rejvízu zastavíme u známé hospody se židlemi, ihned je tu výběrčí. Ukecáme ji, že se jdeme jenom napít a ne turistovat. Zpět vynecháme Červenohorské sedlo a jedeme na Ramzovou, kde jsem prožil hodně dobrých časů. A již jen k rodičům do Uničova a večer domů. 361km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.