7.4.

Původně jsme měli jet jen na šafrány do Lačnova, ale naši meteorologové vše změnili. Vydali jsme se na jih Moravy do Hustopečí na mandloně. Loni jsme viděli jednu kvetoucí halůzku. Letos kvetl celý sad, ale bylo hodně pod mrakem a postupně se i ochladilo. I tak jsem si to příjemně užili. Nerad se vracím stejnou cestou, hlavně když ve Velkých Bílovicích byla vinařská ulice plná lidí. Jeli jsme tedy přes Kurdějov, kde se ještě budeme vracet. Mapa. 229km

9.4.

Máme volno, počasí je super. Zajedu si do Kroměříže na rehabilitaci a domů frčím po dálnici, abych byl co nejdříve doma. Eva je nachystaná, tak šup a jedeme konečně na Šafrány do Lačnova. Už jde vidět, že pomalu odkvétají, i tak najdeme ještě pěkně rozkvetlou jednu louku. Nafotíme pár fotek a přemýšlíme kam dál. Ještě jsme nebyli u Pulčínských skal, tak jedeme zjistit, jak se tam vlastně dostaneme. Zaparkujeme na konci dědiny u hospody s "klobásovníkem" a z dáli se podíváme na skály. Potom již jen domů. 191km

14.4.

Další jízda ve dvou, chvíli ladíme kam, až je rozhodnuto, že využijeme cesty k návštěvě rodičů. Tak to musím naplánovat trochu severněji. Přes Kroměříž a Prostějov zamíříme po silničkách k Mohelnici. První zastavení je u větrného mlýna v Hačkách (49.62138, 16.93164), je to soukromé bydlení, tak jen koukneme na větrník a přesouváme se k dalšímu mlýnu, ale vodnímu. Odrážkův vodní mlýn (49.64462, 16.89379) je také soukromý, tak jen tak kolem něj kroužíme s kamerou a foťákem. Přichází majitel s nabídkou prohlídky, neváháme a udělali jsme dobře. Snaží se dát mlýn do původního stavu a moc se mu to daří. Předpokládám, že se sem ještě vrátíme. Poprvé vyzkouším novou/starší navigaci (Garmin Nuvi 56). Nechce se jí kam jedu, ale jsem nekompromisní, záhy zjišťuji proč, vjeli jsme do zákazu. Ale stálo to za to, objevili jsme nádherný výhled na Bouzov. Chvíli droníme a pokračujeme ke kostelu všech svatých ve Vyšehorkách (49.76862, 16.87585). Už míříme do Uničova, tak jen malá odbočka k vodní elektrárně v Háji u Třeštiny (49.80309, 16.93885), tady jsem zjistil, že dron je nefunkční (v úterý poslán do servisu) a tak ušetřený čas ještě věnujeme kapli sv Rocha (49.78899, 17.01365) v Úsově. Příjezd je po polňačce, párkrát ustřelilo přední kolo, no ustáli jsme to. Po návštěvě jsem to vzal opět trochu cik-cak po Moravě. 298km

15 a 20.4.

15.4. - využil jsem chvilky volna a nechal si zapojit USB zásuvky. Navigace má větší svítivost při napájení, než na baterii.

20.4. -  jen umytí a přimazání řetězu. Jen musím konstatovat, že ten přípravek CORROSION BLOCK /ACF-50 je dobrý. Jen trochu vody na prach a přeleštit, nic více.

21.4.

Dneska sólo jízda až po obědě. Původně jsem uvažoval na Červenohorsé sedlo, ale z časového důvodu jsem to změnil na Libavou. Směr jsem bral přes Bystřici pod Hostýnem, Lipník nad Bečvou, Velkou Bystřici, Dolany do Jívové, cestou jsem viděl hodně poničené lesy větrnou smrští, zde jsem odbočil k prvnímu cíli. Tím byl dvojitý most (49.70868, 17.4385). Místo jsem nechal nalézt navigací. Do Jívové jsem se musel vrátit a tam pokračoval na Město Libavá. Směr jsem již volil k návratu, a tak se jelo na Budišov nad Budišovkou. Cestou se v jedné zatáčce se objevil krásný kostel Stará Voda (49.74076, 17.57018). Tlačil mě už čas, a tak přes Vítkov, Hranice a opět Bystřici pod Hostýnem jsem mířil domů. Mapa239km

22.4.

Celodenní výlet s Evou byl opět na naši milovanou Pálavu. Chtěli jsem konečně vidět kosatce na Kočičí skále (48.82545, 16.64118). Podařilo se, jen jsme žasli kolik bylo lidí na skále i celé Pálavě. Kousek jsme se vrátili a lehce odložili "japonku" do trávy, nic se nestalo, tak jsme vyrazili na "trek" k rozpadlé kapli sv. Antonína (48.85782, 16.63742). Cestou jsem obdivovali nádherné kvetoucí jaro. Je odtud krásný výhled na Dolní Dunajovice, Slunečnou a Liščí vrch. Domů jsme to vzali ještě přes památník tankové bitvy u Staroviček (48.91888, 16.76942). Pořád jsme jezdili kolem a nikdy nezastavili. Tady jsme se na vlastní oči přesvědčili, jak se dá historie různě popisovat. Cestu zpět jsme zvolili hodně podobnou té od mandloní, jen jsem ji mírně upravil a objevili jsme krásné místo na kochání. Na závěr jsme si projeli Buchláky, které nám suprově vyšly. Mapa 284km

28.4.

Prodloužený víken si říká o delší vyjížďku. Bude totiž čas odpočívat :-) Vybral jsem si Geografický střed ČR (49.74375, 15.33865), kde se konají zahajovací srazy FB V-Strom CZ, na které nejezdím. Zjištěná vzdálenost je 240 km, což je pro nás dost. Naplánoval jsem navigaci a vyrazili jsme. Od Brněnské přehrady nás navigace pořád vedla k dálnici, musel jsem někde udělat chybu, tak jsem smazal pár bodů a už to frčelo. Vedla nás nádhernou rozkvetlou Vysočinou po slušných cestách. Pár zastávek na odpočinek a už vidím Hasičskou zbrojnici, známou z videí ze srazů. Konečně jsme na místě, ale jaká hrůza, u značky stojí "branbora". Dostal jsem nápad, nechal jsem se tam s ní vyfotit a šup s tím na FB. To bylo pozdvižení :-D. Potom už jen fotku my a střed země České. Návrat jsme naplánovali severněji. Chtěl jsem Evě ukázat cestu do Jimramova, kterou jsem na podzim jel s Richardem. Cesta pořád pěkná, ale plná písku ze zimy. V Jimramově kafe a fotka s broučkem (49.6373, 16.22539) završila místa výletu. Potom již jen směr domů. 518km

30.4.

Po dni odpočinku, koukneme na počasí a nic moc. Hlásí silný vítr a odpoledne bouřky. Rozhodneme se pro sever, z kterého to máme blíže k rodičům, tak míříme do Krnova. Naplánuji celou cestu do navigace a vyrazíme. Občas jí musím umravnit, ale i tak nás vede zajímavými cestami. První zastávka je u rozhledny Hanse Kudlicha (50.05018, 17.73196) v Úvalnu. Trochu máme smůlu, je zavřená. Tak se dáme kafe u místní restaurace. Do Krnova je to kousek, tak jsme hned u dalšího cíle. Je to poutní kostel Panny Marie Sedmibolestné na Civilíně. Krásné místo, které má silný náboj. Kousek od kostela je další rozhledna (50.08208, 17.72278). Ta je otevřená, ikdyž vyjímečně. Vystoupáme na vrchol a koukáme do Polska na žlutou řepku, i na naší straně jí je dost. Dáme si svačinu a koukáme na meteoradar, je pomalu čas se jet schovat k rodičům. Cesta přes Bruntál a Rýmařov je úmorná, fouká totiž hodně silný boční vítr. Jediné místo, kde si trochu zajezdíme je za Ondřejovem v údolí. Stihneme to a půl hodiny po příjezdu začíná bouřit. Povykládáme a o šesté se rozloučíme. Musíme projet úzkým pruhem deště, potom je již klid. 316km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.