4.5.

Jel jsem do práce, už ráno jsem stěží otočil klíčkem. Z práce jsem málem neodjel, klíček se ani nehnul. Nastříkal jsem tam silikonový olej a po chvíli jsem jím otočil. Doma jsem ještě chvíli zkoušel jak to funguje, vypadá to, že bude vše OK.

5.5.

První květnová jízda vede opět na Vysočinu. Pár cest projedeme znovu a mnoho jich objevíme nové. První zádrhel nastal před Tišnovem. Úplně ucpaná cesta nás donutí změnit směr a jet přes Veverskou Bitýšku. Uděláme si krátkou pauzu u řepkového pole a pokračujeme do Vídně. Posledně jsme Přibyslav jen projeli, nyní zastavujeme u sochy Jana Žižky (49.57333, 15.74193) a kousek za městem u mohyly (49.60295, 15.73708), tady dáme svačinu. Přes Chotěboř to bereme na hráz Sečské přehrady (49.8356, 15.65225). Zde dáme řeč s motorkářem na úplně nové KTM 390 (2017), pro mě by to nebylo, on na špičkách a já bych měl kolena pod bradou. Toto je místo obratu a už bude směr jen na Moravu. Přes Benátky do Hlinska, kde hledáme podle navigace "Betlém", nenašli, takže příště. Evě ukáži Vojtěchovskou rozhlednu (49.78015, 15.98002) a zadám navigaci Svojanov. Dojeli jsme, ale úplně jinudy. Za Svojanovem koukneme na vodní jezKřetínce(49.61602, 16.41915). Nechce se nám vracet stejnou cestou do Vyškova, tak to bereme přes Drahany. Doma jsme v osm hodin večer. Máme opět posunutou metu. 529km

7.5.

Po dni odpočinku (nutném), jsme se rozhodli vyrazit zase na sever. V plánu byl i jih, Bratislava, ale nějak nás to zatím neoslovilo. Eva nebyla u dvoupatrového mostu a kostela Stará voda, tak jsem to naplánoval tam a ještě dál až k Opavě. První zastávkou byla rozhledna v Přáslavicích, je to na mistním fotbalovém hřišti. Potom známou krajinou k mostu a ke kostelu. Protože bylo času dost, rozhodli jsme se toto místo prozkoumat. Je tu hodně vzpomínek na německé osadníky. Asi 500m od kostela je Královská studánka, která je dokonale opravená. Dalším cílem měla být rozhledna ve Stěbořicích, která se má podobat "bunkru" z Československého opevnění. Věřil jsem, že uvidím alespoň staveniště, když se má 28.10.2018 otevírat. No, neviděl jsem nic, jen pole. Naštěstí je toto území plné jiných objektů. Zamířili jsme do Milostovic k Pěchotnímu srubu OP-S 25 "Trigonometr". Pracovali zde na otevření 8.5. tak jsme měli individuální prohlídku objektu. Je to jedinný, který vlastní dva pevnostní kanony L1. Času jsme měli dost, tak padlo rozhodnutí zajet na zámek Hradec nad Moravicí. Špatné rozhodnutí, navigace nás vzala přímo do Opavy a u zámku jsme si to rozmysleli. Raději jsme jeli na Melč a Vítkov, protože jsou tam nádherné cesty. Už nás přemáhala únava, tak jsem hledal místo na kafe, dokonce jsme dojeli k vodnímu mlýnu Wesselsky, jen jsme si popovídali a vyzvěděli, kde bychom mohli dostat kafe. Osvěženi jsme pokračovali do Spálova k Balerovu větrnému mlýnu, ne, mlýnku. Je od něj krásný výhled na Beskydy. Potom už jen toulání po cestách až domů. 326km

13.5.

V sobotu nám po dlouhé době zapršelo. Na neděli hlásí pěkně, tak přemýšlíme, kam. Byli jsme na jihu, severu, západě, tož, zbývá jen východ a to na Slovensko. V pátek Eva poslala zajímavý tip, na sochu Ježíše. Naplánuji trasu a ráno v osm vyrážíme. Změna je již za hranicemi v Púchvě. Cesta podél Váhu je uzavřena, nezbývá než najet na dálnici. V Žilině hledám směr na Terchovou, na poprvé to nevyšlo. Po odbočení na Starou Bystrici si užíváme krajinky přes Lutiše. Za Novou Bystricí si projedeme jednu z perfektních mototras. Potom až do Klinu je to nuda. Socha jde vidět již z dálky a po odbočení do vesnice nás vedou šípky až nahoru (49.4533561, 19.4834522). Byli jsme ohromeni úžasným výhledem na Tatry. Udělali jsme si zde fotky, dali svačinu a vyrazili domů. Nevraceli jsme se stejnou cestou, projeli jsme kolem Oravského hradu, na Martin podjeli Malou Fatru a na Fačkovský průsmyk to vzali po okreskách. Poté na Ilavu přes Čičmany a potom už jen domů. 471km

20.5.

Nedělní polet jsme udělali po Slovensku v Malých Karpatech. Rychlý výjezd ke Štefánikově mohyle na dronování. Tam mě dron vyděsil, nakonec to vše dobře dopadlo. Dalším, a to hlavním, cílem je Katarínka (zřícenina kláštera a kostela). Parkování je 15 minut od kostela (48.549340, 17.552926). Měli jsme to s průvodcem na věži. Je tam i úvraťová železnice. Času dosti, tak míříme ke hřbitovu v Dobré Vodě (48.60212, 17.53484), parkování je trochu složitější, kvůli svahu, ale dali jsme to. Na hřbitově jsou moc zajímavé náhrobní kameny. Prošli jsme hřbitovem a zamířili na zříceninu hradu Dobrá Voda. Cestou míjíme starý židovský hřbitov. Hrad to musel být velký, protože i zbytky jsou monumentální. Domů jsme se to vzali přes rozhlednu Lipovec (48.66452, 17.48199) a Miléniový kříž za Senicí (48.72715, 17.31825). Ten stojí na velmi pěkném místě. Jde vidět i hrad Beckov. Návrat jsme udělali po jiné trase, aby to bylo pestřejší. 293km

26.5.

Dneska je to za obchodem i zážity. Prodal jsem kufřík na Mavica a slíbil jej dovézt do České Třebové. Cestu tam jsem absolvoval po dálnici a rychlostní cestě až k Moravské Třebové, kde mě objížďka vyhnala na okresky. Nechal jsem to plně na navigaci a dobře se projel až na udanou adresu. Zpět jsem až tak nemusel spěchat, tak se vybírala trasa pro zábavu. Oběd jsem si dal nad Hřebečským tunelem, kde je bezva vyhlídka a posezení. Za Moravskou Třebovou trasu plánuji po kouskách v navigaci. Městečko Trnávka, Jevíčko, Konice, Otinoves, Vyškov, super poježdění, i pár nových cest se projelo. Z Vyškova to beru na Buchláky, kde je hodně policejních hlídek. Domů jsem přijel akorát na kafe. 359km

27.5.

Vstáváme na budík a vyrážíme opět na Vysočinu. Vezmeme to přes námi oblíbené Blansko, Černou Horu, Kunštát. Prvním cílem je poničený zámek Lamberk (49.56818, 16.40969), jeho stav nás tak šokoval, že jsme ani fotky nedělali. Jen kousek od něj je "Historická hranice Moravy" (49.58339, 16.41623), uděláme pár fotek a pokocháme se krajinou. Hlavním dnešním cílem byla kaple sv. Jana Nepomuckého v Hartmanicích (49.62553, 16.36705), parkovali jsme kousek pod ní, chtělo to už i chůzi. Dá se i tak vyjet až k ní. Výhled do údolí Bystré je nádherný. Tady jsme změnili plány a zrušili původní trasu. Rozhodli jsme se vrátit do Vítochova (49.56878, 16.25785) ke kostelu. Udělali jsme dobře, viditelnost a mráčky na obloze udělali své. No a když už jsme koukali na rozhlednu Karasín(49.55835, 16.27877), tak jsme si tam zajeli na kafe. Času pořád dosti a opět vymýšlíme kam zajet, vzpoměli jsme si, že jsme kdysi projížděli obcí Strážisko. Zaujaly nás tam zajímavé stavby, o jedné víme, že byla chatou Ladislava Peška (49.54252, 16.92786). Zaparkujeme a jdu se zeptat, kde hledat. Paní říká, "otočte se". Nic jsme neviděli, protože je to komplet zarostlé. Ještě vystoupáme ke kostelu Andělů Strážných a pomalu zamíříme domů, jen s drobnou zastávkou na pití a zjištění stavu rozhledny (49.46121, 16.87788) u penzionu "Lada" v Repechách. Potom už přímo domů přes Buchláky, ty nám tak vyšli, že jsme si je náramně užili. Jen "japonka" nevypadala moc svůdně. 398km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.