2.8.

Koukám do kalendáře, náš Erinek se má odčervit. Sednu na moto, že jedu pro prášek a benzín. Ha, ha, hned je z toho 35km

5.8.

Další plánovaná návštěva Slovenska. Na odpoledne hlásí přeháňky, tak si přivstaneme (4:30). Jedeme přes Brumov a míříme do obce Čičmany. Jsou to pomalované dřevěnky. Ve většině z nich se bydlí a muzeum má jen tři domy. Jsme tu tak brzy, že to jedna paní nechápe. Pokračujeme na Fačkovský průsmyk, jde z něj vidět hora Klak. Vydáme se na druhou stranu po sjezdovce a koukáme zpět. Na další plánované místo máme hodně času, měníme plán a vyrazíme do Bojnice. Cesta tam je v druhé části utrpení, je zde velká zácpa. Nakonec dorazíme, zaparkujeme (3 Eura) a jdeme si udělat kolečko kolem zámku. Dovnitř nejdeme. Nasedáme a vyrazíme pod Malou Fatru do obce Lutiště. Hledáme dřevěné zvoničky po okolních pasekách. U jedné zaparkujeme a vyrazíme na hřeben za druhou. Z hřebenu je nádherný pohled na Malou Fatru. Když se otočíme, vidíme, že u nás je zle. Proto již nikam a zpět domů. Déšť nás dostal až za Vsetínem, naštěstí jen po Syrákov. 393km

7.8.

Slovensko nás naladilo, tak po obědě znovu na motorku. Dnes jen po jižní Moravě. V obci Blatnice pod Svatým Antonínkem jsou hezké vinné sklípky, malovanou zvoničku najdeme v obci Louka a kousek od ní v Kuželově kamenný větrný mlýn214km

8 a 9.8.

Jen drobné poježdění po práci kvůli povinnosti. Vyzvednutí králíků a koupě barvy. 40 a 44km

13.8.

Plány jsou velké, záleží na počasí. A to nám vše změnilo. Hlavním cílem je Mohelnice a firma BEST, kde vyrábí dlažbu. Než jsme tam dojeli, pokazilo se počasí, prohlédneme vzorky a místo na Orlické hory míříme do Uničova k rodičům. V Úsově míjíme velkou skupinu motorkářů. Oschneme a pohledem z okna zjišťujeme, že se dá vyrazit. Vracíme se za Mohelnici, kde se vyfotíme s Bouzovem v pozadí. Cílem již je jen návrat domů, tak to bereme různě po cestách. Zastavíme se u útulku Voříšek v Čechách pod Košířem, kde jsme si brali našeho Erinka. A konečně navštívíme muzeum v Rymicích, jsou zde chaloupky a větrný mlýn. 323km

15.8.

Dneska již míříme do Orlických hor. Takže brzké vstávání a rychlý dálniční přesun do Mohelnice. Potom ještě kousek nezáživné jízdy k Bludovu. Tady začínají konečně pořádné zatáčky. První zastávkou je chalupa na Pastvinách, kde jsme trávili čtyři nádherné dovolené (2006-2008). Změna je jen v tom, že je již z poloviny trvale obydlená. Dáme kafe, pokecáme s majiteli a nakoukneme ke hrázi Pastvinské přehrady. Dále míříme po úzké příhraniční cestě k Zemské bráně. Tady se trochu projdeme a zavzpomínáme na Konýska, jak se mu v Divoké Orlici dařilo. Další zastávkou je Neratov, kde je zajímavě opraven kostel, má prosklenou střechu. Jsme uvnitř poprvé, dříve jej opravovali. Opět známou cestou míříme na Šerlich a Masarykovu chatu. A když jsme v orlických, tak musíme navštívit nějaký ten pevnostní objekt. Nejpřístupnější je pěchotní srub R-S 74 "Na holém". kousek od něj je tvrz "Hanička" Poté už míříme domů, Letohrad, Lanškroun, Moravská Třebová, Konice a Prostějov. 450km

16.8.

Po včerejšku již jen krátká poobědová vyjížďka po Valašsku. Hledáme památník padlým americkým pilotům v Šanově. (u Slavičína) Kousek od něj to z časové tísně vzdáme. Došli jsme jen ke kamenému srdci. Takže jsme si to nechali na jindy, to navštívíme i malé muzeum přímo v obci. 140km

25.8.

Prodlužujeme víkend o dva dny a ten první využijeme na Slovensko. Je to nejdelší plánovaný výlet, na Oravu. Vstáváme hodně brzy a vyrážíme, trochu nás zaskočily mlhy a chlad. Když jsme vyjeli nad Bílou, otevřel se krásný pohled na Lysou horu. Míříme na Čadcu, poté směr Žilina, máme brzy odbočit, ale nějak jsme to minuly a obracíme zpět. Ani se nedivíme, že odbočka nešla najít, na směrovce je nám neznámé město. První zastávka je ve Staré Bystrici u orloje. Další je Oravská lesná-železnice. Je to opravená úzkokolejnice pro dřevo. Nyní je pro turisty. Je to příjené svezení a hlavně ohřátí po té zimě co jsme zažili. Vyjíždíme z naší papírové mapy a míříme k hrázi Oravské přehrady, ještě že se máme kde zeptat kam vůbec jedeme. A již konečně bereme směr k Oravskému hradu, cestou projíždíme dědinou Podbiel, kde jsou krásné dřevěnkyHrad stojí na skále a tyčí se nad Oravou. Projdeme se okolo a vydáváme se domů. Zpět to vezmeme jinou cestou, trochu nás tlačí čas. V Karolince nám na tachometru naskočí magické 55555473 km

26.8.

pátek míříme přesně na druhou stranu. Na Jižní Moravu. Před Velkými Pavlovicemi se zastavíme na rozhledně "Slunečnice", viditelnost není nej, ale vidíme Pálavu a Opilé sklepy, kam se chystáme. Je to vlastně jen ubytování. Vjíždíme do Mikulova a hledáme cestu na Březí. Má tam být pěchotní srub. Značení je tak divné, že nakonec končíme na Rakouských hranicích. Také dobře, jinak by jsme nemohli takto vidět Mikulov. Po krátkém bloudění a jízdě na šotolině obec najdeme a doptáme se i na "bunkr". Vezmeme to na Znojmo, kde jsme před týdnem strávili víkend u přátel. Hledáme vodní mlýn ve Slupu. Ten najdeme a dokonce si uděláme prohlídku vybavení za chodu. Posuneme se ještě blíže Znojmu, do obce Šatov, kde navštívíme "Malovaný sklípek" a další pěchotní srub. Ten je hezky opraven a v okolí jsou na ukáznu ostnaté dráty "železné opony" a špačkárna. Dáme pozdní oběd a již zpět domů. 381km

28.8.

Dneska si dáme jen klidnou projížďku okolo komína. Vyrazíme na Holešov, zde se vydáme na neznámé okresky, které nás dovedou do Přerova. Víme, že kousek od něj je památník amerických letců z II. války. Než jej najdeme zastavíme se v obci Rokytnice. Potom dohledáme na břehu Bečvy památník. Další zastávky jsou v obcích Citov a Dub nad Moravou. Stojí tu zajímavé stavby. Další potulkou míříme za Kroměříž do Zdounek, kde odbočíme na UH a potom již jen domů. 167km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.