5.8.

Dnešním cílem bylo hledání trasy na podzimní sraz. Vyjeli jsme hodně brzy, kvůli teplu i brzkému návratu. V nádrži benzínu jen na dojetí do Rožnova, ve Zlíně je Benzina rozkopaná :-( Hledaná trasa je z Klokočova na Bílý Kříž. Eva je přesvědčena, že dříve zahlédla směrovník. Když jsme přijeli k odbočce, o které jsem tušil, že vede správně, žádný směrovník jsme nenašli. Zastavil jsem místního lovce (měl flintu přes rameno) a ten mě varoval, že to je hodně drsná cesta, že jezdí jen auty 4x4. Bylo jasné, že my dál nejedeme. Když nám zbyl čas, vydali jsme se na Visalaje, ty jsou na druhé straně Lysé hory. Užili jsme si zatáček kolem v.n. Šance. Zaparkovali jsme u hotelu Visalaje, dále je placené parkoviště, tak jsme to na tu chvíli nechtěli používat. Na parkovišti byly tři kozy, hodně mazlivé, přítulné a mlsné. Sežrali nám část naší svačiny. Potom již jen pohled na Lysou a šupem domů. 339km

13.8.

Dneska je neděle a to nejezdí moc kamionů. Vyrážíme na Slovensko do motorkářského ráje Harmanec - Šturec. Cestou tam si uděláme menší zajížďku na Kuneradický zámek. Ten při rekonstrukci vyhořel, tak že již není tak krásný, ale jen zajímavý. Je v nádherném místě. Konečně nabíráme ten správný směr, přes Fačkovské sedlo, za ním odbočím na doporučenou cestu (Klačno - Kláštor pod Znievom). Je to zajímavá, ale hodně rozbitá silnice. Projedeme Turčanské Teplice a již míříme do "RÁJE". Stoupáme do sedla, cesta je trochu rozbitá, ale dá se to. Za sedlem se to změní k lepšímu, tak se vrháme do zatáček, nějak zapomínám, že jedeme dva a motorka sedí níže, takže jsem škrtl stupačkou. Eva mě rychle přivede do reality a jedu opatrněji. Stejně je to úžasný zážitek. Zaparkujeme po Harmaneckou jeskyní. Budeme stoupat 242 výškových metrů, není to jednoduché, ale dá se to v pohodě vyšlápnout. Chvíli počkáme na otvírací čas (vždy v celou) a vnoříme se do hlubin hory. Jeskyně má nádherné velké prostory s barevnou krápníkovou výzdobou. Z parkoviště jedeme asi 100m zpět, kde se dá odbočit na horský hotel Kráľova studňa. Je zde zákaz vjezdu, tak telefonujeme do hotelu, potvrdili, že můžeme vyjet a nahoře zaplatit poplatek. Vidíme asfalt, tak radostně vyrážíme, ale ouha, za chvíli máme před sebou OFF road. Zvládneme to až nahoru, ikdyž moc radosti jsem si neužil. Zaparkujeme a jdeme zaplatit poplatek a dát si kafe, bylo potřeba. Potom vyrážíme na obhlídku okolí. Jsme unešeni krásou, která se nám rozprostírá všude kolem. Čas kvapí, tak zpět na šotolinu a dolů do údolí. Projdeme opět "RÁJEM" a znovu si ho užijeme. Cestou domů to zkracuji po dálnici, i tak se vracíme o půl deváté. 439km

15.8.

Den volna a sluníčka. Jedeme jen kolem komína, tak to bude po známých místech. Vyškovec s hrající zvonicí (která nehrála) a kostel nad Blatnicí pod Antoníčkem. Chvíle si polétám dronem a domů to vezmeme klikatou cestou. Na motorce přece nejezdíme přímo, že? 172km

24.8.

Dnešní den opět na jih moravy k oblíbené Pálavě. Nesmíme vynechat luxusní cestu z Čejče do Velkých Bílovic a samozřejmě zahnout na Zímarky. Dnes máme tři cíle, lom u Mariánského mlýna na okraji Mikulova. Tady si zadroníme, protože pohled z výšky dá lomu vyniknout, potom po modré turistické značce zamíříme na Svatý kopeček. Jednou jsme to již šli, ale přímo z města. Cestou se zastavíme na vyhlídce nad lomem a poté již stojíme u kostelíku na vrcholu. Dalším cílem jsou Dolní Dunajovice, projedeme kolem sklípků a pokračujeme pod Liščí kopec. Je z něj pěkný výhled na Pálavu a Velkou Slunečnou, ta připomíná mayskou pyramidu. Poté se zastavíme ve sklípku, ale jsme barbaři, dali jsme jen kávu. Poslením místem je u Aqualandu "Hradisko", je to místo, kde za Říma byl velký vojenský tábor. 285km

26.8.

Kousek za Brnem je Tišnov, to je hlavní dnešní cíl cesty. Protože jezdit přes Brno jsou muka, vezmeme to po oblíbeném obchvatu, Ochoz u Brna a Blansko. Cestou do Tišnova uděláme dve zastávky, u Šebrova je kostel Svatá Kateřina a u Malhostovic se nachází dva zajímavé "krtince", Malhostovická pecka. Opět použiji dron na získání zajímavých záběrů. Potom již přímo do Tišnova, kde hledáme nejužší uličku v ČR. Tou je Koželužská. Nafotíme a projdeme si ji. Posledním cílem je rozhledna na Klucanině. Zastavujeme u hřbitova a 1,5km se projdeme. Výhled na město je moc pěkný. Protože máme ještě čas, vydáme se na kafe do Uničova. Projedeme kolem pivovaru Černá hora, Jevíčkem a z Městečka Trnávka si zopakujeme nádherné zatáčky do Mohelnice. 349km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.