3.8.

Další prodloužený víkend. Při plánování jsme se rozhodli, že jízdu spojíme s návštěvou u rodičů. Tím pádem byl směr toulání jasný. Prvním místem byl větrný mlýn v Kunkovicích (49.18398, 17. 17179), dalo se tam dojet přes Buchláky, ale zvolil jsem jinou, přes Kroměříž. Když jsme vjížděli k mlýnu, stály tam dvě aut. Zjistili jsme, že se mlýn pronajímá. Požádali jsme o chvilku strpení a bylo nám vyhověno :-). Dalším bodem byl střed Moravy, jen je smůla, že se nachází v areálu za plotem :-( Obcí Kořenec, jsme již jednou projížděli a zahlédli další mlýn (49.52859, 16.75494), byl dneska po cestě, tak zastavení bylo povinností. Mlýn je používán jako chalupa, tak jen pár fotek z poza plotu a jede se dál. Další cestu nám komplikovali uzavírky, ale navigace si vedla dobře a projeli jsme pěkné cesty. V bodech zájmu jsme měli "zříceninu" Dubicko (49.82752, 16.96443), on je to vlastně kostel na místě bývalé tvrze. Proto jsme si raději zajeli na opravdovou zříceninu v Brníčku (49.89571, 16.97147). Spíše pod ní, pěšky se nám v tom horku nechtělo, Eva se raději uložila a já nakoukl jen dronem. Čas na domluvenou návštěvu se blížil, tak už jen pár míst v rychlosti blesku. Kaple sv. Prokopa v Postřelmově (49.91268, 16.91053), pěkný výhled na Jeseníky, Habermanovu vilu a mlýn (49.9278, 16.9207) a poslední bod, kaple Nejsvětější Trojice u Bludova (49.94355, 16.94152), kde je opět krásný pohled na Jeseníky. Dále už jen do Uničova na kávu, povykládat si a večer domů. Pro zrychlení a vyhnutí se objížďce v Olomouci, to vezmeme na Náklo a potom po dálnici okolo Olomouce, další dálnice ještě za Přerovem a v 21:30 jsme doma. Tady jsem zjistil, že máme na "japonce" najeto 82005 km. 397km

5.8.

Tento den byl původně plánován na Slovensko, ale počasí to vše změnilo. Rozhodli jsme se pro Vysočinu a jezdit podle meteoradaru. Neplánoval jsem trasu, jen body, které by se daly navštívit. Prvním byla socha zubra od Olšiaka (49.51883, 16.25032) v Bystřici nad Perštejnem. Je hodně schovaná a ještě za zákazovou značkou :-( Pohled na radar už mění předpokládanou trasu, jedeme trochu jižněji, na Žďár nad Sázavou. Zastavíme u benzinky a čekáme, až déšť přejde. Nic se nedělo, tak po půl hodině šupnem do nepromoků a jedeme dešti vstříct. Za 20minut svítí sluníško a my můžeme zamířit k dalšímu bodu. Je to zřícenina hradu Lichnice (49.88014, 15.58751). Z parkoviště jsme na něm za 5 minut, při placení se zeptám jestli mohu dronit, mohu :-) Z hradu je vidět další cíl, a to Berlova vápenka(49.87638, 15.57072). Za chvíli jsme u ní. Tady se rozhodneme pro návštěvu kostela sv. Markéty v Podlažicích (49.894083, 15.949111), který hrál ve filmu Ďáblova lest. Jenže jsem neznal souřadnice z domu, tak hledám v mobilu, našel jsem, ale ty navigace nepochopila a vedla nás přesně na druhou stranu. Nakonec jsme to zvládli zadat a kostel našli. Ještě jsme měli další filmové místo, je jím zámeček Karlštejn u Svratouch (49.7148, 16.06426). Na webu vypadal krásně zanedbaný, jaké bylo naše zklamání. Je kompletně rekonstruován. Na zpáteční cestě si dáváme kafe v Jimramově a rozhodujeme se kudy, vyhrály to Boskovice. Přes Brno by to asi moc nevyšlo, jelo se totiž Moto GP. 555km

10.8.

Předpověď počasí je na odpoledne nepříznivá, tak si přivstaneme a vyrážíme v 6 hodin na sever k Ostravě. Beru jen Gopro. Navigace jako obvykle nás táhne tam kam nechci, ale kousek cesty již znám, tak se nenechám ošulit, i tak jsme k našemu prvnímu místu přijeli z druhé strany. Je to "vrásouvý soubor v Klokočůvku" (49.71956, 17.74390), prostě jen zajímavé kamení a ještě pod stromy, je tu tma jak v p... Posouváme se k dalšímu cíli, tím je vodní mlýn v Leskovci (49.78537, 17.88757). Vodní kolo jsme nenašli, zato jsou tu vodníci. Mlýn stojí v pěkném údolí. Ikdyž viditelnost není dneska skoro žádná, máme v itineráři i rozhlednu "Kanihůru" (49.73277, 18.00998). Je to vlastně vysílací věž s ochozem na "čumendu" do kraje. Když jsme přijeli, byli na místě jen chlapi od vysílače, paní od rozhledny má přijít až za dvě hodiny. Naskočíme na moto a vyrazíme na vodní tvrz ve Velké Polomi (49.86249, 18.09683) a zámek v Hrabyni (49.88412, 18.05555), obě stavby jsou spíše velké ruiny, než stavby. K poslednímu cíli to máme přes Motobar Hanka, který už není Hanka :-) Dáme si kafe a kontrolujeme meteoradar, zatím dobré. Vyrážíme směrem na Hukvaldy a projíždíme pěknou krajinou a kroucenou cestou, jen k cíli musíme kolem kravína a po polní cestě. Jsme u větrného mlýna v Dolním Sklenově (49.62933, 18.21253), je to vlastně soukromá chalupa, ale moc hezky upravená. Pohled na meteoradar říká, že se to na Beskydech začíná vařit, i tak to riskneme a jedeme se projet kolem v.n. Šance. Za Bílou už nás dohání déšť, schováme se na půl hodiny do autobusové zastávky, kde to v klidu přečkáme. Domů dorážíme ve čtyři s mraky kolem nás. Stihli jsme to tak, tak. Za deset minut začíná pršet. 381km

12.8.

Po deštivé sobotě se vydáváme na Slovensko, věříme totiž v dobrou viditelnost. Naplánoval jsem dvě trasy, kde začátek byl stejný a rozdíl byl až v Banské Bystrici. Jak jsem tady již psal, moc se nám líbila cesta z Bojnice do Ilavy. To rozhodlo, že se po ní zase vrátíme. Vstali jsme ve 4 hodiny a o půl šesté vyrazili. Před Slovenskem nás překvapila hustá mlha, musel jsem schovat navigaci, jak se na ní srážela voda. To samé nás čekalo i před Harmancem, naštěstí jakmile jsme vyjeli do sedla Šturec, už jen svítilo sluníčko, takže dolů to byla opět "extáze" (video). Kousek před Banskou Bystricí, jsme odbočili do Španie doliny, cesta byla opravená a nahoru se jelo moc dobře. Vyjeli jsme co nejvýše to šlo, snad až k poslední chalupě. Vyšlápli si na Maximiliánovu haldu, z které je celá obec jako na dlani. Před odjezdem jsme si šli nafotit pár chalup a frčeli na další zastavení, Lupčianský hrad. Kousek před hradem se nám ukázaly v dáli Tatry. Hrad jsme jen zadronili a rozhodli se vyrazit na cestu druhé, delší trasy přes Donovaly do Velké Borové. Abychom nejeli přes Ružomberok, uhnuli jsme v Liptovské Osadě, částečně to není dobrý nápad, v půli se cesta stane velkým "tankodromem", zato vás odmění úžasným panoramatem hor, jak se dostanete k Partizánské Lupče. Pokračovali jsme přes Liptovský Mikuláš, Liptovské Matiašovce do Velké Borové. Kdybych tušil, že je tady tak "FANTASTICKÁ" (video) cesta 584, už bychom tu byli dávno. Tak jsem se zase rozvášnil, až mě Eva musela krotit. Ve Velké Borové jsme hledali rozhlednu "Věža", žádný zázrak, ani z ní nic nevidíte. Zato jen pár metrů od ní se otevře jeden z nejúžasnějších pohledů na Roháče. Nemohli jsme se toho nabažit, ale čas a hlad nás tlačil. Vyjeli jsem zpět na 584 a tady v kolibě Holica pojedli místní speciality. Halušky s brynzou a strapačky. Cestou zpět nás v jedné zatáčce zastavil policista, byla zde nehoda motorkáře. To je daň za prožitek v zatáčkách. Protože čas nás neúprosně tlačil, museli jsme zvolit nejrychlejší cestu domů přes Žilinu a po dálnici. Moc rychlé to nebylo, byly zde hrozné kolony až do Žiliny. Naštěstí na moto se to dá snáze předjet. Domů jsme dorazili jen o 10 minut pozděli, než nám na kolibě ukázala navigace. 609km

17.8.

Vyrážíme na sever k Hradci nad Moravicí. Cestou se jen zastavíme v Bartošovicích u zámku (49.67137, 18.05166) a vodního mlýna (49.68756, 18.04126). Hlavním cílem totiž je Weisshuhnův kanál (49.84691, 17.83202) v Žimrovicích. Je to pěší výlet. Trochu nás zklamalo, že se ke kanálu dostane až v jeho polovině a ještě tam nebyla voda. Opravují jej. Došli jsme až k místu, kde je napájen z otvoru ve skále, vtok je na druhé straně u jezu. Byla tady velká parta mladých, tak jsme jen nakoukli a odešli. Uvažujeme o návratu, až bude kanál napuštěn. Měli jsme ještě hodně času, tak jsem na navigaci zapl jen zobrazení mapy a toulal se po Moravě. Kafe jsme dali v Libavé, potom projeli EcceHomo, projeli mezi Prostějovem a Olomoucí a minuli Přerov. 337km

19.8.

Eva našla zajímavý tip na výlet, vyjet na Kladské sedlo. Naplánoval jsem okruh po Moravě tak, aby jsme se vyhnuli velkým městům. Přerov a Olomouc vezmeme severněji. Ve Šternberku máme uzavřenou trasu do Húzové, tak jedeme na Paseky, kde se dá na Húzovou vyjet, nebyl to nejlepší nápad. Tak rozbitou cestu už považuji za OFF-road. Kafe dáváme brzy na benzině v Rýmařově a už jen směr na Červenohoské sedlo. Cestou v Maršíkově míjíme dřevěný kostelík, tak uděláme pár fotek. Dneska do sedla nepojedeme na jeden zátah, chtěl bych si totiž natočit z drona, jak ty zatáčky vypadají. Zastavíme u jednoho motorkáře, který si přijel zajezdit z Ostravy, pokecáme a během toho si udělám fotku a pár průjezdů motorek. Dnes také poprvé pokračujeme na Jeseník a neotáčíme se. Při příjezdu k Ramzové začalo pršet, schováme se a koukám na radar. Je to jedinný mrak v celé republice. Po chvíli to přejde a jedeme do Branné z zámku, nad námi se honí mraky, tak s dronem musím chvílei čekat. A už vyrážíme k našemu hlavnímu cíli. Z Branné do Starého Města je úzká, ale perfektně opravená cesta. Po přijetí na Kladské sedlo zjišťujeme, že chata je zavřená. Poobědváme z vlastních zásob a rozhodneme se chvíli trénovat jízdu ostrými zatáčkami (video). Hrozně nás to baví, ale pomalu se musíme přesouvat k domovu. V Zábřehu zjišťujeme, že máme v naplánované trase velký mrak. Volám rodičům, že měníme plány a zastavíme se na kafe. Z Uničova se vracíme po ranních stopách, abychom se vyhnuli Olomouci a Přerovu. Zastavíme kousek před Pavlovem u Přerova a kocháme se pohledem na vesnici. 433km

29.8.

Dlouhá pauza a za okny sluníčko, tak po práci jen na malou projížďku. 85km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.