2.9.

Blíží se víkend a počasí, i když chladnější, vybízí k delšímu výletu. Beru dovolenou a ráno si přivstaneme, jenže Eva na tom není dobře. Domluvíme se, že pojedu sám. Nic neměním na plánech a vyrážím před sedmou hodinou. Abych to trochu urychlil, nejedu klikaté cesty. Využívám hlavních tahů a dálnice k objetí Přerova a Olomouce, až do Zábřehu. Za ním mám už v navigaci povícero průjezdních bodů, protože potřebuji jet po určené trase a ne na co si navigace vzpomene. Před Tatenicemi už pociťuji únavu a potřebu vyměnit baterie v kamerách. Kousek se vracím a najíždím na cestu z "dotací EU", odkud je pěkný výhled na obec a hory v dáli. Dám si svačinku, odpočinu, po ladím kamery a pokračuji. Ve Štítech trochu kroužím a hledám správnou cestu dál na Jablonné nad Orlicí. Vybral jsem tuto trasu, protože je záživnější než ta na Králíky. Potřebuji totiž dojet do Mladkova. Tady opět po ladím kamery a přitom koukám, že už motorkáři ožili a jen to kolem mne vrčí. Mladkov je důležitý, protože tady začíná super cesta kolem CZ/PL hranic. Vyrážím a pohlédnu na hodiny, už je čas na kávu. Smolík, všude je zavřeno a absolutní klid, nikde nikdo. Za Zemskou bránou odbočuji k Rampušákovi (1), i tady je zavřeno. Nějak začínám tušit, že dneska káva nebude. Pokračuji a jsem u parkoviště pro "pevnost Hanička", protože vím o srubu R-S 74 Na Holém (2), jen pár metrů od něj, zahýbám tam a dávám delší pauzu. Vypustím drona, nadělám spoustu fotek a pojím svačinku. Protože Orlické hory už dosti znám, vím že mě čekají hodně rozbité cesty za Říčkami v Orlických horách. Jenže na nich mám zrovna své body zájmu. Prvním je "kaple sv. Anny" u Zdobnic (3). Jezdíme kolem ní už tolik let, že byla naplánovaná na dnešek. Z cesty se k ní musí dojít do prudšího svahu asi 300m nebo po lesní cestě dojet 1 km. Protože jedu sám, volím lesní cestu. Je na můj vkus hodně mokrá, ale dám to až ke kapli. Musím přiznat, že při dnešní viditelnosti je to dobré místo. Fotím a létám s dronem, i když se už pomalu zvedá vítr. Pokračuji přímo do Zdobnice a tady navigace zase zaperlí. Napřed mě žene na zavřenou lávku a potom přímo do zákazu vjezdu na cyklotrasu. Kontroluji mapy.cz a pokračuji po rozbité a regulérní cestě do Kunčiny vsi k další "kapli sv. Anny" (4) Tady bych rád vypustil drona, jenže se už tak rozfoukalo, že jsem neměl odvahu o něj přijít. Je to ideální místo, létalo by se mimo zastavěnou oblast. Nezbývá než udělat jen fotky. Kaple je pěkně opravená a stojí za zhlédnutí. Mám v navigaci ještě kostel sv. Matouše, dříve několikrát navštívený, ale ruším to kvůli větru. To znamená, že se už budu vracet k domovu. I přes napsaný itinerář, v Rychnově nad Kněžnou koukám jako blázen, že stojím u "kostela Nejsvětější Trojice a zvonice" (5), kterou mám v navigaci. Škoda, že kostel je uzavřen a musím fotit jen přes plot. Opravují krytou lávku do zámku. Zvonice stojí opodál a je k ní přístup. Už mě čeká poslední bod dnešního dne a to jen na drona. Mám z mapy.cz vybráno místo, kde by se mělo vzlétnout bez rizika. Jenže skutečnost je jiná, je tam zákaz. Tak tedy zkouším štěstí přímo v Kostelci nad Orlicí a odbočím do místních uliček. Najednou se ocitám přímo v zámecké zahradě (6), a to jsem nejel nikde do zákazu. Otáčím a kousek za zámeckou zdí parkuji. Vítr je v pořádku, vzlétám a držím se mimo obydlená místa. Fotím tak zámek od hospodářských budov. Když koukám na hodiny, napadlo mě navštívit rodiče. Volám jim a káva je domluvená. V navigaci trasu naprogramuji a zapomínám, že standart je klikatá trasa. To mě došlo poměrně brzy a v Potštejně to napravuji. Musím vydržet obrovskou nudu do Ústí nad Orlicí. Do Lanškrouna je to už zábavnější a za ním ještě více, protože na Štíty je uzavírka. Za nimi mě navigace žene na Zábřeh, kam nechci, mám v chuť jet na Šumperk. U rodičů parkuji v 17 hodin a na rychlou kávu s poklábosením mám hodinu. V 18 hodin odjíždím, aniž tuším kudy pojedu. Do Šternberka si dám klikaté a potom už jen hlavní a dálnici až domů, přece jenom se už brzy stmívá. Jen před Přerovem si neodpustím zatáčku a taky koukám, jak se situace ve městě změnila. S využitím dálnice se podařilo dorazit  v 19:30 po 486km

VIDEO

3.9.

Pořád toho mám málo a hned ráno vyrážím na BONNIE na sraz Triumph Olomouc (1). Trochu si zopakuji páteční trasu. Přijel jsem v dobrý čas, pozdravil jsem se s panem Jelenem a poptal na servis, povykládat s přítomnými účastníky a do hodinky se připravila vyjížďka. Hlavní start byl z parkoviště u hřbitova. Cesta byla vybrána dobře a příjemně se jelo, i rychlost byla slušná, žádné courání. Trasa je na mapě modře vybarvena. Původně jsem neuvažoval, že se nezdržím, nakonec jsem do campu Žralok pod zámkem Plumlov (2) vjel. Dal si oběd (bramborák), znovu prohlédl motorky, povykládal si a v 13 hodin vyrazil k domovu. Moc se mi nechtělo nejkratší trasou. Počasí je totiž perfektní. Vyrážím směrem na Blansko. Když jsem zahlédl vysílač u Krásenska, vybírám směr Vyškov. Tady do poslední chvíle přemýšlím kudy dále, rozhodla první křižovatka a značka na Bučovice. To jsem už dlouho nejel a "Buchláky" taky. Protože mě po bramboráku trápila žízeň, zastávka U Trampa je povinností. Přisedl jsem si ke starším motorkářům a příjemně pokecal. Jednomu patří i ten zajímavý HD. Osvěžen a odpočat už doopravdy mířím domů, i když se mi zase tak moc nechce, jen tělo protestuje. Parkuji v 16 hodin po 260km

VIDEO od Adam Dofek

VIDEO z mého mobilu

VIDEO od Triumph tým

23.9.

Po 20dnech půstu, kvůli počasí a COVIDU nás nic nezastaví v projížďce. Měl jsem ale namále, v práci si na tento den vymysleli "výjezdní zasedání"(školení, porada, guláš a pivo v prdeli světa, Řetěchově na hřišti). Nakonec dovolenou dostávám a můžeme v 9 hodin vyrazit, nabalení jak na Sibiř. Směr je jasný ze dvou důvodů. Musím se zastavit v Uherském Hradišti pro bylinky v Zelené Apatyce (1) a na jihu bude snad o stupínek tepleji. A když už se pomalu blíží konec sezóny, je dobré zajet na Zímarky - Hradištěk do Velkých Bílovic. Cestou hledíme, jak pokračuje vinobraní, míjíme několik traktůrků plných hroznů. Na Zímarkách (2) nejsme sami, je tady hodně cyklistů. Jen vzpomínáme na dobu, kdy tady byl boží klid a pohoda. A jak to, že ta sebranka není v práci :-D Pokračujeme kolem hráze Nových Mlýnů do Pavlova, je tady drobná změna v průjezdu obcí, musel jsem se otočit, protože cesta, kterou se jezdilo, je uzavřená. Za chvíli zastavujeme u Kočičí skály (3) a lezeme nahoru. Pálava je nádherně nasvícená a nemůžeme se toho nabažit. Jen hlad a potřeba kávy nás nutí dojet do Mikulova na Benzinu (4) Posilněni pokračujeme na Moravský Krumlov, jen ne po hlavním tahu na Pohořelice. Naplánoval jsem to na Drnholec a Miroslav, tento směr jsme ještě nejeli a tím objevujeme pěkné cesty a místa výhledů. Jedno nás zaujalo tím, že byli vidět Dukovany i M. Krumlov s naším cílem, ke kterému za chvíli dojíždíme. Je jím často námi navštěvovaná kaple sv. Floriána (5) Je to místo, které nikdy neomrzí. V mapách mám poznačenou "těžní věž Kukla" v Oslavanech, a protože jedeme na Kuřim, zastavujeme i u té věže (6). S klidnou duší mohu tento bod zrušit, není to nic pro nás. Uděláme jen fotku a pokračujeme dále. Když míjíme hrad Veveří (7), Eva do mě bouchá, abych zastavil, že je pěkně nasvícený. Než bylo vše nachystáno k focení, slunce se schovalo za mrakem. Nevadí, dáme ještě drobnou svačinku a míříme na Kuřim, kde u "četnické stanice" najíždíme do kolony, ze které se odpoutáme při odbočení na Adamov. Jedeme vlastně opačně cestu ze dne 26.8. Až do Vyškova se nám to pěkně kroutí a provoz je minimální. Za Vyškovem se to mění, na dálnici je brzy, ale i na hlavní cestě do Kroměříže není zrovna prázdno. Kroměříž mineme po dálnici jen k Hulínu, je totiž ještě čas a není důvod po dálnici pokračovat. Doma zastavujeme po 18 hodině a 366km

24.9.

Po včerejší jízdě na SUZUCATI jsme ještě chtěli vyrazit na odpolední jízdu na BONNIE. Udělal jsem práci na zahradě a po obědě se nachystal. Eva to nakonec zrušila, jedu tedy sám. Trochu jsem si v hlavě udělal plán cesty a vyrazil. Věděl jsem, že se chci dostat k rozhledně v Blahutovicích. Za Holešovem trochu po okreskách na rozježdění a za Bystřicí pod Hostýnem na kvalitní cestu do Kunovic. V zrcátku jsem si všiml, že za mnou jede Triumph (podle světla). V Kelči kontroluji cestu v mobilu a pokračuji na Hustopeče nad Bečvou. Potom je to už jen kousek k rozhledně, jen se zastavím na pokochání. Jde krásně vidět hrad Starý Jičín (bez fota). Zastavuji u rozhledny (1), je tady skupina cyklistů a za chvílí přijede pán se synem na motorce. Ruším výstup nahoru a dělám jen fotku BONNIE s rozhlednou. Po kontrole hodin se rozhoduji zajet na kávu do Vítkova. Před Odrami dojíždím grupu motorkářů a chvíli se jich držím, ukázali mi novou cestu, jak projet část Oder. Na Vítkov pokračuji oblíbenou cestou a za chvíli parkuji u benzinky (2). Nejsem tu sám, a proto přisedám k dalšímu motokafaři. Příjemně jsme si povykládali. Než pokračuji domů, oblékám ještě další triko. Při výjezdu z Vítkova zase dojíždím motorkářskou skupinu a držím se jich až k odbočení na Potštát. Na cestě je klid a mohu si jet svým tempem, tedy trochu rychleji. Z Potštátu na Hranice zvolním, je zde pár nepříjemných zatáček. Z Hranic už není důvod někde kličkovat, a proto mířím rovnou domů. A protože to je vlastně předposlední jízda na BONNIE, tankuji do nádrže 100 Vervu, aby na zazimování byla 95 vyježděná. Po 4 hodinách parkuji doma. 196km

uživatelský obsah - vždy jako první článek!!!

---slider---

error Slider nebyl nalezen.